Valg af modermælkserstatning

3. september 2015

Alder:
3 mdr.

Valg af modermælkserstatning

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for dit svar angående ammestrejken, som jeg havde stor gavn af. Jeg anskaffede mig et hjælpebryst, som du foreslog, og det hjalp til at komme over den værste krise.

Siden jeg skrev sidst, er det blevet lidt bedre med amningen. Jeg ammer nu som det primære, men har dog indset, at jeg bliver nødt til at supplere med mme, da min datter ikke spiser nok hos mig.

Mit spørgmål går på, hvilken erstatning jeg skal vælge. Hidtil har vi købt en økologisk erstatning fra Arla (0-6mdr), der kommer i små drikkebrikker og således ikke skal blandes op. Den har hun tilsyneladende været tilfreds med. Vi skal imidlertid på ferie om et par uger, og der vil det nok være lettere at have noget pulver med til opblandning end et helt arsenal af drikkebrikker:-)

Ud fra dine ...

Annonce

... andre svar herinde, og hvad jeg ellers synes at kunne læse mig frem til, opfatter jeg det som om, at der er stor forskel på kvaliteten af mme og hvordan børns tarmsystemer tager imod forskellige fabrikater?

Da jeg valgte Arlas mme var det udelukkende fordi det er nemt og økologisk, og jeg havde derfor ikke undersøgt nærmere om der var andre der var bedre for hendes mave, men har så efterfølgende kunnet læse herinde og andre steder, at der åbenbart er stor forskel.

Det virker ikke som om, at hun får ondt i maven eller noget over den erstatning, vi har givet hidtil. Jeg vil derfor blot høre, om du har nogen holdning til, om der er visse fabrikater, der er bedre end andre? Og om den vi har brugt fra Arla, der er baseret på komælk, er fin nok?

Jeg ser frem til at høre dine tanker.

Med venlig hilsen
Ida

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder