Brev:
Valg af modermælkserstatning
3. september 2015
Alder:
3 mdr.
Valg af modermælkserstatning
Kære Helen
Først og fremmest tusind tak for dit svar angående ammestrejken, som jeg havde stor gavn af. Jeg anskaffede mig et hjælpebryst, som du foreslog, og det hjalp til at komme over den værste krise.
Siden jeg skrev sidst, er det blevet lidt bedre med amningen. Jeg ammer nu som det primære, men har dog indset, at jeg bliver nødt til at supplere med mme, da min datter ikke spiser nok hos mig.
Mit spørgmål går på, hvilken erstatning jeg skal vælge. Hidtil har vi købt en økologisk erstatning fra Arla (0-6mdr), der kommer i små drikkebrikker og således ikke skal blandes op. Den har hun tilsyneladende været tilfreds med. Vi skal imidlertid på ferie om et par uger, og der vil det nok være lettere at have noget pulver med til opblandning end et helt arsenal af drikkebrikker:-)
Ud fra dine andre svar herinde, og hvad jeg ellers synes at kunne læse mig frem til, opfatter jeg det som om, at der er stor forskel på kvaliteten af mme og hvordan børns tarmsystemer tager imod forskellige fabrikater?
Da jeg valgte Arlas mme var det udelukkende fordi det er nemt og økologisk, og jeg havde derfor ikke undersøgt nærmere om der var andre der var bedre for hendes mave, men har så efterfølgende kunnet læse herinde og andre steder, at der åbenbart er stor forskel.
Det virker ikke som om, at hun får ondt i maven eller noget over den erstatning, vi har givet hidtil. Jeg vil derfor blot høre, om du har nogen holdning til, om der er visse fabrikater, der er bedre end andre? Og om den vi har brugt fra Arla, der er baseret på komælk, er fin nok?
Jeg ser frem til at høre dine tanker.
Med venlig hilsen
Ida